cs-joke.pl forum
Projektowanie bazy danych (pozycje lub ruchy) - Printable Version

+- cs-joke.pl forum (https://cs-joke.pl)
+-- Forum: Komputery (https://cs-joke.pl/forum-1.html)
+--- Forum: Gry komputerowe (https://cs-joke.pl/forum-5.html)
+--- Thread: Projektowanie bazy danych (pozycje lub ruchy) (/thread-21853.html)



Projektowanie bazy danych (pozycje lub ruchy) - hdiiulio21 - 15 Jan 2018

Zarchiwizowane z grup: rec.games.chess.computer (Więcej informacji?) Każdy konkretny kwadrat może być zajęty przez K, Q, R, B, N, P dowolnego koloru lub niczego. To 13 posibilitów. 13 X 64 to 832. Połóżmy to jeszcze raz, ponieważ każda strona może być w ruchu. 1664 Liczba rzeczywistych pozycji jest znacznie mniejsza, ponieważ w miarę jak kwadraty są zajmowane, prawdziwe możliwości maleją. W każdym razie jest to o wiele bardziej zarządzalna liczba niż rzeczywiste lub możliwe ruchy szachowe w grze. Przy projektowaniu bazy szachowej nie można umieścić tych 1664 w tabeli, a wszystkie ruchy i wszystkie pozycje występujące w dowolnej grze można po prostu odwołać do tej tabeli. Wydaje się to dość proste i dość szybkie. Zajmie mniej miejsca niż przechowywanie rzeczywistych gier. Każdy rekord gry byłby zbiorem plików EPD, które podobno odnosiły się do tabeli pozycji Próbuję nauczyć się czegoś o projektowaniu baz danych, więc zastanawiam się. Co jest nie tak z tym, co właśnie powiedziałem?