[GFX OC] Lepszy sposób na zoptymalizowanie procesora graficznego Nvidia.
#1

Ok, więc jestem dziś trochę wolny, dlatego piszę to. Nie widzę o tym wzmianki nigdzie na tym forum lub mógłbym ją przegapić.   Zanim przejdę dalej, pozwólcie mi po prostu położyć niniejszą klauzulę odpowiedzialności i jak zawsze to robicie  na własne ryzyko i nie jestem odpowiedzialny za nic, co stanie się z twoim GPU! To wszystko twoja wina i twoja wina za przestrzeganie tego przewodnika.   Ok z tym nie przeszkadzajmy w zanurzeniu, prawda?   Dopalacz MSI ma ten ukryty klejnot zwany edytorem krzywej napięcia / częstotliwości, który świetnie nadaje się do optymalizacji twojego GPU, niektórzy nazywają to podkręcaniem, podkręcaniem lub zanikaniem. Myślę, że optymalizacja to lepsza nazwa.   Zaletą zastosowania krzywej napięcie / częstotliwość do dostrojenia karty byłoby:   1) Ogranicz lub używając stałego napięcia (wybierasz w zakresie 800mv - 1062mv lub 1093mv (odblokuj) w obrębie krzywej).   2) Możesz uzyskać niższy pobór mocy i uzyskać bardziej spójne i wyższe zegary rdzenia podstawowego przy najniższym napięciu (800mv)    lub sięgnij po najwyższe możliwe zegary rdzeniowe przy maksymalnym napięciu (1093mv), pod warunkiem, że nie masz ograniczonej temperatury    (masz dobrą chłodnicę lub chłodzony wodą).   3) Idź po środkowy grunt, powiedzmy 1000mv i nacisk na najwyższe zegary rdzenia przy tym napięciu, które z kolei    obniży pobór mocy, temperaturę i pozwoli na niższą prędkość wentylatora, co ogólnie zmniejszy hałas.   4) Mniej zacinania się w grach, ponieważ zegary rdzenia są bardziej spójne.   W jaki sposób? To może wydawać się skomplikowane, ale w rzeczywistości bardzo łatwe. (z wyjątkiem testów, które zajmą większość czasu potrzebnego do tego)     Dla układów GPU Pascal   1) Zdobądź dopalacz MSI.   2) Maksymalnie wysuń 3 górne suwaki w głównym oknie dopalacza    a) Napięcie rdzenia (%) (odblokuj to, jeśli celujesz w maks. o.c. w ustawieniach preferencji dopalacza       jeśli twoje jest wyłączone, co jest domyślne)    b) Limit mocy (%)    c) Temp. Limit (%)   2) Kliknij lewym przyciskiem myszy dowolną część okna dopalacza i naciśnij Ctrl + F, aby wyświetlić  Okno edytora krzywej napięcia / częstotliwości.    następnie naciśnij Ctrl + D, aby wyświetlić wartości domyślne krzywej i kliknij Zastosuj (znak zaznaczenia na dopalaczu).   3) Następnie Przytrzymaj klawisz Shift i kliknij dowolny punkt na krzywej i nie puszczając myszy, pociągnij całą krzywą    w dół i zatrzymaj się z najwyższym punktem na krzywej nieco niższym niż tam, gdzie chcesz:   4) Wybierz dowolny stosunek częstotliwości / napięcia i pociągnij go tam, gdzie chcesz      i spłaszcz resztę krzywej, klikając Zastosuj    (musisz to przetestować, np. wiem, że mój GTx1070 może na przykład osiągnąć 1734 MHz przy 800 mV     więc wybieram pierwszą kropkę po lewej stronie łuku i podciągam ją do 1734 r. i nacisnę Zastosuj, spłaszczy krzywą):      (inny przykład to przy 1025 mv mój GTx1070 może zrobić 2038 MHz):   5) Uruchom test, tj. Test pętli / testu warunków skrajnych lub pozostaw grę uruchomioną (lub graj!) Na kilka godzin, aby upewnić się, że jest stabilna   * Uwaga 1: - a) Poszukaj testu (oznak niestabilności) podczas uruchamiania testu         b) Niewystarczające napięcie i zbyt wysokie zegary rdzenia zwykle prowadzą do awarii / awarii gry, migotania lub czarnych ekranów lub chwilowego           zamrażanie. Wymuś zamknięcie szkodliwej aplikacji, dopalacz zwykle powróci do wartości domyślnych, więc warto zapisać ustawienia           do profilu i później dostrajając go.         c) Nadal działa tutaj wzmocnienie GPU, więc czasami twój zegar może nadal przeskakiwać nieco w zależności od gier, ale dostosowując dolne „kropki” w  krzywa wyższa powinna dawać ogólnie wyższe zegary.        Dla procesorów graficznych Turing Nie jestem zbyt pewien, ponieważ nie mam 1, ale powinno być nieco podobne, w rzeczywistości powinno być łatwiejsze, poniżej jest kilka kroków związanych z tym, co zbieram.   1) Zdobądź dopalacz MSI   2) Naciśnij Ctrl + F. Lewy górny, skaner oc. Skandować.   3) Po kilku minutach wygeneruje krzywą przetaktowania.    Użyjesz go jako przybliżonego szacunku. : https://image.ibb.co/fdFyGp/1.jpg   4) Wybierz dowolny stosunek częstotliwości / napięcia: https://image.ibb.co/i2B5wp/2.jpg      spłaszcz resztę krzywej: https://image.ibb.co/evyDhU/3.jpg   5) Uruchom skaner / test oc, pozostaw grę uruchomioną (lub graj!) Na kilka godzin, aby upewnić się, że jest stabilna        Opcjonalnie: Wykonaj końcowe poprawki ręcznie, możesz uzyskać kilka dodatkowych MHz lub obniżyć napięcie o tik lub dwa.     * Uwaga 2: - W przypadku OC pamięci GPU nadal będziesz musiał wykonać metodę suwaka
Reply
#2

Shadow of the Tomb Raider Benchmark score i pobór mocy (maks.) Przy 3 różnych ustawieniach krzywej napięcia / częstotliwości poniżej przy 2560x1080p, 21: 9 res: - 800 mv przy rdzeniu 1759 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1000 mv przy rdzeniu 2101 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1093mv przy rdzeniu 2202 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) Pobór mocy 800 mv przy rdzeniu 1759 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1025 MHz przy rdzeniu 2038 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1093mv przy rdzeniu 2190 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) Uwaga: - Mój procesor graficzny jest chłodzony wodą, więc nie jestem ograniczony tempem. Miłego strojenia i opublikowania tu dostrojonego GPU, jeśli chcesz
Reply
#3

concept_fuel napisał: Shadow of the Tomb Raider Benchmark score i pobór mocy (maks.) Przy 3 różnych ustawieniach krzywej napięcia / częstotliwości poniżej przy 2560x1080p, 21: 9 res: - 800 mv przy rdzeniu 1759 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1000 mv przy rdzeniu 2101 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1093mv przy rdzeniu 2202 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) Pobór mocy 800 mv przy rdzeniu 1759 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1025 MHz przy rdzeniu 2038 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) 1093mv przy rdzeniu 2190 MHz i 4498 MHz (efektywne 8996 MHz) Uwaga: - Mój procesor graficzny jest chłodzony wodą, więc nie jestem ograniczony tempem. Miłego strojenia i opublikowania tu dostrojonego GPU, jeśli chcesz Muszę cię zaangażować, żeby nastroić mój Turing. 😋
Reply
#4

zamiast tego opublikuj to w klinice notebooków. jest to mało istotne w przypadku komputerów stacjonarnych z wystarczającym chłodzeniem. Od jakiegoś czasu korzystam z krzywej wentylatora w moim laptopie pascal, aby uzyskać dobre napięcie i podkręcenie. Wysłane z Xiaomi REDMI NOTE 5 za pomocą GAGT
Reply
#5

elmariachi napisał: Muszę cię zaangażować, żeby nastroić mój Turing. 😋 Haha, nie chciałbym być tym, który „zepsuje” drogą kartę z najwyższej półki Hailgod napisał: zamiast tego opublikuj to w klinice notebooków. jest to mało istotne w przypadku komputerów stacjonarnych z wystarczającym chłodzeniem. Od jakiegoś czasu korzystam z krzywej wentylatora w moim laptopie pascal, aby uzyskać dobre napięcie i podkręcenie. Wysłane z Xiaomi REDMI NOTE 5 za pomocą GAGT Nie uważam tego za nieistotne dla komputerów stacjonarnych, szczególnie jeśli mówisz o kompilacji itx lub dla tych, które mają wystarczające chłodzenie i chcą naciskać na wyższe zegary, których zwykle nie można osiągnąć po prostu przesuwając paski.
Reply
#6

Erhmm… Jak można być „ostrożnym”, jeśli nawet w magazynie, a nie w grze, karta postanawia się spalić jak w powyższym przypadku
Reply
#7

Czy ASUS używa niestandardowej płytki drukowanej? Ikony Space Invaders wydają się stanowić problem ze zgodnością monitora.
Reply
#8

Co jest z Assem i VRMS w tym roku na płytach Z390 i GPUS? Wydaje się, że nurkuje w wyborze i jakości używanych VRM.
Reply
#9

nie przepełniaj swojego GPU. Twardy limit nvidia to 1.094v. architektura pascal działa już z optymalną specyfikacją, a układy scalone są już binowane. przepięcie nie przyniosłoby wiele korzyści, ale ulegnie degradacji znacznie szybciej. https://digiworthy.com/2017/03/30/ov...a-pascal-gpus/ Zacytować: W wywiadzie dla PCPer.com Tom Petersen, dyrektor ds. Marketingu technicznego w Nvidii, wyjaśnia, dlaczego firma zdecydowała się na przejście na euro. Według Petersena ustalenie wstępnie zdefiniowanego limitu napięcia nie jest niczym złym; w rzeczywistości istnieje dobry powód, dla którego Nvidia to robi. Wiemy, że tranzystory ulegają pogorszeniu po przyłożeniu wysokiego napięcia, co powoduje skrócenie żywotności części. Nvidia wykonuje wiele pracy, aby obliczyć, jakie jest maksymalne napięcie, jakie można zastosować w magazynie i aby procesor graficzny działał przez 5 lat przed rozpoczęciem elektromigracji. Regulator procentowy pozwala skutecznie zwiększyć napięcie w ramach wstępnie zdefiniowanych limitów zalecanych przez Nvidię. Zawsze możesz ustawić suwak na maksymalną specyfikację, jednak skróciłoby to żywotność twojego GPU do jednego roku. Petersen mówi również o scenariuszu, w którym firma nie zapewnia kontroli napięcia dla układów GPU Pascal. W takim przypadku partnerzy zarządu podniosą limit napięcia i nie tylko to, ale spróbują go zwiększyć bardziej niż siebie nawzajem. Jego własnymi słowami „będzie to jak wyścig zbrojeń nuklearnych z przepięciem”. „Na koniec dnia wszystko się przesuwa do tego stopnia, że jeśli przesuniesz suwak aż do szczytu, [żywotność GPU] nie będzie już rokiem, ale teraz jest mniej więcej 30 dni ”, zauważa Petersen.
Reply
#10

Podkręcanie zawsze odbywa się na własne ryzyko, ale podkręcanie odbywa się bez zrozumienia to, co robisz, to po prostu proszenie o kłopoty. Chociaż nie opowiadam się za przepełnieniem, optymalizowanie pod kątem lepszych zegarów, a czasem potrzeby ten niewielki wzrost napięcia pomoże szczególnie, jak powiedziałem, jeśli masz dobre chłodzenie dla gpu die, vrm i pamięci (np. blok wodny, który chłodzi je) i dobry przepływ powietrza w twoim systemie. Jeśli możesz uruchomić swoją kartę przy 2100 MHz bez zwiększania vcore, tym lepiej. Chodzi o optymalizację karty, a nie tylko przepełnienie. Cały los i mrok. Zacytować: „Optymalna specyfikacja i chipy są już binowane” To po prostu nieprawda. Gdyby tak było, nie byłbym w stanie uruchomić mojego GTX1070 przy 1754 MHz z 800mv która jest zasadniczo wyższa niż zegar bazowy i zbliża się do zegara podwyższonego przy najniższym napięciu obciążenia 3D. Chociaż procesor GP104 przechodzi pewien ogólny proces binowania, jest on jednak taki ogólny. (np. aby sklasyfikować, co będzie 1080, a co 1070) Przejrzenie każdego pojedynczego układu i przetestowanie ich pod kątem optymalnej wydajności byłoby kosztowne i czasochłonne trawiący. Wystarczająco powiedziane. Zacytować: „Twardy limit dla nvidii to 1.094v” 1.062 do 1.092 to nawet 3% wzrost napięcia. Petersen wkurza wszystkich, gdy mówi, że wzrost napięcia o 3% zabije GPU za rok. Heck nawet mówi dalej, że umrze nawet w ciągu miesiąca, jeśli producenci na to pozwolą. Określone typy sprzętu są prawie zawsze podobne w swoich granicach, nie przyznając żadnych wad produkcyjnych. Kiedy się przepełniamy, polegamy na integralności naszego sprzętu. Zakładamy, że jest wysokiej jakości, bez wad produkcyjnych, i że jest w stanie wytrzymać przepięcie bez ponoszenia szkód. W większości przypadków tak jest. Zawsze są wyjątki. Spekuluje się, że sprzęt, który został uszkodzony w wyniku przepięcia, zawierał już niewielkie wady lub słabości (np. pustki i pagórki), które ujawniły się lub pogorszyły dopiero, gdy sprzęt zostanie przeciążony przez podkręcanie, i przepełnienie. Nie ma dokładnego sposobu stwierdzenia, czy dany sprzęt ma takie wady. Czasami mamy pecha. Istnieje duża nieprecyzja w wytwarzaniu krzemu, co oznacza zwiększenie niepewności w zakresie niezawodności. Niektóre żetony umierają o wiele wcześniej i łapią je w fabryce, przeprowadzając testy wypalenia. Inne są DOA lub giną podczas gwarancji. Nvidia nie może powiedzieć, że produkcja TSMC jest tak precyzyjna jak długo żywotność urządzenia jest tracona przez 3% zamach. Twardy limit wynosi 1,25 V, jeśli wykonałeś mod bocznika, a na niektórych Vbios 1,2 V jest limitem. Ponownie nie zalecam robienia modów bios i modów sprzętowych, chyba że wiesz, co robisz.
Reply


Forum Jump:

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Users browsing this thread: 1 Guest(s)