Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Projektowanie bazy danych (pozycje lub ruchy)
#1

Zarchiwizowane z grup: rec.games.chess.computer (Więcej informacji?) Każdy konkretny kwadrat może być zajęty przez K, Q, R, B, N, P dowolnego koloru lub niczego. To 13 posibilitów. 13 X 64 to 832. Połóżmy to jeszcze raz, ponieważ każda strona może być w ruchu. 1664 Liczba rzeczywistych pozycji jest znacznie mniejsza, ponieważ w miarę jak kwadraty są zajmowane, prawdziwe możliwości maleją. W każdym razie jest to o wiele bardziej zarządzalna liczba niż rzeczywiste lub możliwe ruchy szachowe w grze. Przy projektowaniu bazy szachowej nie można umieścić tych 1664 w tabeli, a wszystkie ruchy i wszystkie pozycje występujące w dowolnej grze można po prostu odwołać do tej tabeli. Wydaje się to dość proste i dość szybkie. Zajmie mniej miejsca niż przechowywanie rzeczywistych gier. Każdy rekord gry byłby zbiorem plików EPD, które podobno odnosiły się do tabeli pozycji Próbuję nauczyć się czegoś o projektowaniu baz danych, więc zastanawiam się. Co jest nie tak z tym, co właśnie powiedziałem?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)